Sommerklar…..??

Plutselig sto sommeren og banket på døra og vi nærmer oss fort siste uken med trening. Vi legger derfor ut timeplanen for høsten 2019. Noen endringer blir det til høsten, men hver time inneholder fortsatt god oppfølging og progresjon gjennom året. Alle timene hos Aquafrisk ledes av fysioterapeuter som har kompetanse på kroppen. Vi kan derfor tilrettelegge for deg dersom du har en vondt, skade eller andre plager. Vi ønsker å beholde våre grupper små, fordi da har vi mulighet til å se hver enkelt, og gjøre treningen riktig for deg. Dersom du har noen spørsmål, ønsker å sikre deg plass allerede nå, eller ikke fått meldt deg på. Vi er på kontoret noen uker fortsatt så ta en telefon 95 00 32 00 eller send en mail til post@aquafrisk.no.
Her har du en liten beskrivelse av timene:

Mensendieck: styrketrening uten musikk og hopp. Spesielt fokus på kroppsholdning, og hvordan du kan bruke det du lærer i timene inn i din egen hverdag.

Pilates: Styrketrening uten musikk og hopp. Spesielt fokus på pust og kjernemuskulatur, deriblant bekkenbunn. Dersom du ikke har trent Pilates hos oss før må du igjennom et Pilatesintrokurs der du lærer de grunnleggende øvelsene og hvordan få riktig tak i bekkenbunn/kjernen. Pilatesintrokursene er 4 timer, 3 ganger der du jobber i gruppe med kun nye deltagere, og den siste timen følger du en av våre eksisterende grupper.

Pilates drop-inn: Vi prøver ut et nytt tilbud til deg som allerede trener Pilates hos oss, men gjerne innmellom kunne tenkt deg å trent litt mer. Prøv vår drop-inn time på torsdag 17.00-18.00. Mer info om påmelding kommer etter hvert, men blir dette bra håper vi å kunne tilby flere drop-inn timer med Pilates. Det er også mulig for deg som ikke går hos oss fast å være med, men da må du ta introkurset først.

Zumba: Kondisjonstime med musikk og litt hopp. Latinske rytmer der vi mest av alt har det gøy og svetter.

Senior onsdag: variert time med kondisjon, styrke og balanse. Vi bruker litt musikk for å få opp pulsen, og jobber med ulike utfordringer hver  gang. Her er målet å bruke kroppen variert, og ikke minst tenke funksjonelt. Hva slags funksjoner er viktig for deg for å ha en bra hverdag? Passer for spreke voksne som ønsker å holde seg aktive.

Styrke herrer: egen gruppe for menn med ulike styrkeøvelser. Vi blander inn litt mobilitetstrening, slik at fokus ikke bare er på å bli sterkere, men også litt mykere. Fysioterapeuten har fokus på å gjøre øvelsene riktig slik at man trener seg bort fra evt. vondter og ikke lenger inn i de. Noen menn har en tendens til å tenke at trening handler om antall liter svette og jo tyngre jo bedre, men dersom du er passert 40, pådratt deg noen skavanker kan du få veldig mye igjen for å trene på en annen måte.

Bassengtrening: Variert kondisjonstime i bassenget på Sjølyst der fokus er å bli sliten og andpusten. Treningen holdes i varmtvannsbasseng som holder en temperatur mellom 34 og 36 grader. Dette gjør at mange som sliter litt med vondter både i muskler og ledd ofte føler at de får til mye mer når de trener i vann. Øvelsene er varierte slik at du får brukt hele kroppen. Timen varer i 60 min, og det er et jevnt driv gjennom hele timen slik at du får mye ut treningen.

 

 

Del dette